کوره های صنعتی ساخت ذغال
زغال ها انواع مختلفی دارند که تفاوت اصلی انها در نحوه تولید آن هاست و به سه دسته زغال سنتی یا همان زغال چوب، زغال فشرده یا زغال چینی و زغال قالبی تقسیم می شوند.
زغال ها یا با استفاده از کوره های سنتی ساخته می شوند یا صنعتی. کوره های سنتی که با مصالح ساختمانی و توسط بناها ساخته می شوند اما کوره ها صنعتی اتاقک های مکعب شکلی هستند که حرارت غیرمستقیم در شرایط خلا دراین کوره ها موجب پخته شدن بریکت ها و ساخت زغال میشود.
در این مقاله قرار هست در مورد کوره های صنعتی و مزایایی که این کوره ها دارند بپردازیم.
کوره های صنعتی ساخت ذغال
کوره های صنعتی قادر به تحمل دمای بالاتری نسبت به کوره های سنتی هستند. این کوره ها براساس کارکرد، شکل ظاهری، روش گرمایش، نوع سوخت مصرفی و نحوه ورود هوای احتراق انواع مختلف و متقاوتی دارند.
با مخلوط کردن سوخت و هوا و یا با استفاده از روش انرژی الکتریکی، گرمای کوره ها را تامین می کنند.
امروزه با جایگزین شدن کوره های صنعتی ساخت ذغال، به جای روش سنتی، نه تنها می توان با صرف هزینه و زمان کمتر بلکه با کیفیت نسبتا بالاتری ذغال بیشتری را تولید کرد.
کوره های ذغال صنعتی با توجه به نوع زغال تولید در طرح و کارکردهای مختلفی ساخته میشوند. حتی بعضی این کوره ها قابلیت این را دارند که چندین نوع ذغال تولید نمایند.
فعالان این صنعت این امکان را دارند تا با حضور در نمایشگاه مجازی شمستا و در اختیار داشتن تمامی امکانات یک سایت کامل و البته با هزینه کم به معرفی خدمات و محصولات خود در این صنعت بپردازند.
یکی از شرکتهای فعال در این حوزه کوره سازان زاهدی است که سابقه 5 ساله ای در زمینه ساخت انواع کوره های صنعتی ساخت ذغال دارد. راه اندازی و ارائه دهنده خدمات تعمیرات کوره های صنعتی ذغال هم از جمله فعالیتهای دیگر این مجموعه می باشد.