بازاریابی یکی از اجزای اصلی مدیریت کسب و کار و بازرگانی محسوب می شود که منجر می شود شرکت ها با مشتریان ارتباط برقرار کرده و مشتری را از مزایای محصول یا خدمت مورد نظر مطلع کرده و با ایجاد ارزش در مشتری به روشهای مختلف نظر او را برای تهیه محصول و خدمت خود جلب کرده و در نهایت منجر به خرید و فروش می شود.
شرکت های مختلف استراتژی های مختلفی برای چگونگی برقراری ارتباط با مشتری دارند که همه ی آنها بازاریابی محسوب می شوند.
بازاریابی از لحاظ اطلاع رسانی، شناخت مشتریان، برند سازی، جذب مشتری، افزایش فروش و رقابت بسیار حائز اهمیت است.

انواع بازاریابی با دسته بندی
بازاریابی B2B: زمانی که بازاریاب ‌های یک کسب و کار محصول خود را به کسب ‌وکار های دیگری می فروشند، به آن بازاریابی کسب‌ وکار به کسب ‌وکار یا B2B می‌گویند.
بازاریابی B2C: زمانی که بازاریاب ها محصول کسب و کار خود را مستقیماً به مصرف‌ کننده ‌ها می فروشند به آن بازاریابی کسب ‌وکار به مصرف‌ کننده یا B2C می‌گویند.
بازاریابی B2G: زمانی که بازاریاب ها محصول یا خدمات خود را به ارگان ها یا سازمان های دولتی می فروشند به آن بازاریابی کسب ‌وکارها به ارگان ‌ها و سازمان‌ های دولتی یا B2G می گویند.

سامانه صنعتی شمستا بانک اطلاعات صنعت ایران در دسته بازاریابی B2B قرار می گیرد. خدمات صنعتی شمستا در جهت تسهیل در برقراری ارتباط بین بخشهای مختلف صنعتی و مراکز صنعتی طراحی و اجرا شده است. استراتژی بازاریابی سامانه به این طریق است که با حذف رابطه و واسطه ها، صنایع کشور را از محصولات، خدمات و نیازهای هم مطلع کرده و به این طریق با صرفه جویی در هزینه و زمان، کسب و کارها راحتتز و سریعتر در کل کشور با هم ارتباط گرفته و تآمین کننده نیازهای یکدیگر با استفاده از محصولات و خدمات هم می باشند.
بازاریابی روشهای مختلفی دارد که بستگی به استراتژی شرکت دارد. از جمله روشهای آن، بازاریابی محتوایی، بازاریابی درونگرا و بروگرا، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و … را می توان نام برد.
جهت مطالعه مقاله تفصیلی لطفا به بلاگ سامانه صنعتی شمستا به آدرس www.shamsta.com مراجعه نمایید.
راه های ارتباطی ما:
اینستاگرام shamsta.va@
ایمیل shamsta.va@gamail.com
واتساپ 09106105867