برشکاری وایرکات
یکی از روشهای برشکاری فلزات که دقت بالایی هم دارد برشکاری وایرکات است. در این روش با استفاده از تخلیه الکتریکی فرآیند برشکاری قطعه اتفاق می افتد. البته باید در نظر داشت که این روش در فلزاتی که رسانایی بالایی (فلزات رسانا) دارند قابل استفاده است چرا که در فلزات با رسانایی پایین تخلیه الکتریکی به خوبی اتفاق نمی افتد.
سامانه صنعتی شمستا در سری مقالات تخصصی خود اینبار به سراغ این تخصص مهم و بسیار کابردی رفته است تا به عنوان بانک اطلاعات صنعت ایران اطلاعات به روز علمی را دراختیار متخصصان صنعتی کشور قرار دهد.
کارگاه های تراشکاری اغلب مجهز به دستگاه برش وایرکت می باشند. از این روش برای برش در ابعاد کوچک و زمانی که انجام برشکاری به روشهای دیگر دشوار باشد و جزئیات اهمیت زیادی داشته باشد، استفاده می شود.
از آنجایی که در این روش از کیفیت قطعه کاسته نمی شود (به این دلیل که نیرو و تنش وارده کمتر است) نیاز به عملیات تکمیلی را کمتر می کند. برشکاری وایرکات برای قطعات کم تیراژ از لحاظ اقتصادی به صرف است.
شمستا که پلتفرم نمایشگاه مجازی محسوب می شود اطلاعات مراکز صنعتی و اطلاعات کارگاههای تراشکاری که در این زمینه فعالیت دارند را در نمایشگاه صنعتگران خود در اختیار متخصصان و مراکز صنعتی که به این خدمات نیاز دارند، قرار داده است. همچنین از شرکتهایی که در این حوزه فعالیت دارند دعوت مینماید تا معرفی خود در نمایشگاه مجازی صنعت ظرفیتها و توانمندهایی خود را به نمایش بگذارند.
جهت مطالعه مقاله تکمیلی برشکاری وایرکات لطفا به بخش بلاگ سامانه صنعتی شمستا مراجعه بفرمایید.
www.shamsta.com