استفاده از نشریات جاری هر رشته یا حوزه موضوعی. (بررسی و مطالعه نشریات ، شما را با موضوعات جدید و مطرح روز آشنا می کند).شما می توانید پس از مشخص کردن کلیات و زمینه مورد علاقه خود سری به ژورنال و مجلات داخلی بزنید و با مرور شمارهای قبلی آنها با جدیدترین موضوعات در زمینه رشته خود آشنا شوید.
مطالعه منابع مرجعی نظیر دایره المعارف ها به شما کمک می کند تا اطلاعات پیش زمینه ای درباره یک موضوع و زمینه های کاربرد آن بدست آورید.
جستجو در پایگاه های کتابخانه، وب سایت ها و کتاب ها (برخی از کتابخانه ها در سایت خود، موضوعات پژوهشی را در دسته بندی های موضوعی ارایه می دهند که می توان از آنها استفاده نمود و یا ایده گرفت. این موضوعات تحت عنوان “paper topics” , hot paper topics , research paper  topics آورده شده اند.
مطالعه بخش پیشنهادهای پایان نامه ها . معمولا در انتهای پایان نامه ها، پژوهش گر پیشنهاداتی جهت تحقیق بیشتر ارایه می دهد که می تواند جهت انتخاب موضوع و یا ایده پژوهش مفید باشد.
برخی از سازمانها اولویت های پژوهشی خود را به صورت سالانه اعلام می کنند که می توان با مراجعه به سایت این گونه مراکز موضوع کاربردی برای پژوهش انتخاب کنید.